Ensiks mä fiilistelin Sissin kenkiä ihan vaan nivelillä ja gramaaneilla ja sitten seuraavana päivänä kokeilin kankia. :) Vitsi jäi onnistumisen fiilikset; Sissi oli ihan fiiliksissä ja aika magee! :D Ohessa sitten onkin video koostetta molemmilta päiviltä kun helpompi mun on näyttää kun selitellä. ;)
maanantai 28. heinäkuuta 2014
#6 Dancing Queen
Näin alkuun pahoittelut että tää postaus jonka piti tulla pian tulikin näin myöhään. Mulla on ollu läppäri mökeillä mukana mutta netti ei oo siellä toiminut ollenkaan... No mutta; koulutuuppaaja sisälläni on jälleen herännyt! Kuten edellisessä postauksessa mainitsin Sissin kengitystä on muutettu aika paljonkin. Kavioiden muotoa säädettiin paljon jotta jalan asento olisi oikeanlainen ja eteen muutettiin kenkää. Sissille laitettiin nopeasti rullaavat etukengät, jotta etujalat alkaisivat työstää paremmin ja takajalat jäisivät paremmin alle. Ja noin just kävikin. On se mieletöntä miten paljon kengitys voi muuttaa hevosta! :o
Ensiks mä fiilistelin Sissin kenkiä ihan vaan nivelillä ja gramaaneilla ja sitten seuraavana päivänä kokeilin kankia. :) Vitsi jäi onnistumisen fiilikset; Sissi oli ihan fiiliksissä ja aika magee! :D Ohessa sitten onkin video koostetta molemmilta päiviltä kun helpompi mun on näyttää kun selitellä. ;)
Ensiks mä fiilistelin Sissin kenkiä ihan vaan nivelillä ja gramaaneilla ja sitten seuraavana päivänä kokeilin kankia. :) Vitsi jäi onnistumisen fiilikset; Sissi oli ihan fiiliksissä ja aika magee! :D Ohessa sitten onkin video koostetta molemmilta päiviltä kun helpompi mun on näyttää kun selitellä. ;)
lauantai 12. heinäkuuta 2014
#5 Life is life na naa naa na na!
Mieletön kesäkeli on täällä vihdoin jess! Tuollainen kiva aurinkoinen +23C lämpö oli myös Lohjan estekisoissa viime viikonloppuna. Kelit kyllä suosi ja puitteet olivat mitä mahtavimmat; ei voi muuta sanoa kuin wau! :D Ratojeni välillä kun oli aikaa ja luokkien jälkeen syöttelimme Sissiä nurmella ja katsoimme kisoja traikulta aurinkoa ottaen. Voiko kesää paljon paremmin enää viettääkkään? :D
Noissa kisoissa siis mentiin 90cm ja 100cm. 90 oli ratana kehno... Tai no ekat neljä hyppyä oli hyviä ja sitten tuli pari huonompaa väliin, Sissi hyppäs niitä turhan läheltä joten hypyt töksähteli vaihtikin oli vähän kyseenalaistettava. Sissi vähän jännitti ja hiipu pikku hiljaa, oli niinku kokoajan aavistuksen pohkeen takana. Perusrata kuitenkin pysyi nollana. Uusinnassa sitten tuli pari estettä alas. Lopputuloksena siis 0vp/8vp. Toista tippuneista Sissi kyttäs ja melkeen kielsi mutta toinen taas tippui kun meinasin unohtaa radan jolloin tultiin tooosi lyhyellä tiellä este ihan vinosti... Mutta yllättynyt olin siitä että Sissi kumminkin hyppäs sen yli! :)
Metrin rataan saatiin ongelma kohdat parannettua. Hypyt oli laadukkaita ja laukka oli matkaavoittavaa ja
innokasta. Avut oli metrissä selkeesti paremmin läpi ja hevonen pysyi pohkeen edessä. Yks linja tiputettiin eli 8vp oli tämän radan tulos. Uskon että nuo tippu sillä edellisen radan väsymys paino jaloissa enkä ihan viimeistellyt loppuun asti ehkä niin hyvin kuin ois pitänyt. Mutta hyvät fiilarit jäi metristä ja tästä on taas hyvä jatkaa! :D Ja täähän oli vasta meidän toka metrin ratakin. ;)
Sissillä oli sitten seuraavana päivänä kengitys ja huomaa kyllä että uudet kengät on paljon paremmat kun vanhat! Liikettä on alkanut löytymään ja esteilläkin imee paremmin! Sissilä nyt on takana normi kengät ja edessä jotkut nopeasti rullaavat kengät... ;) Jännää miten väline urheilua tää laji on.
Ja mun onki pakko hehkuttaa Tipperary turvaliiviä! Mä sain sellasen vähän ennen Lohjan kisoja. Liivin koekäyttö tapahtui näissä Lohjan kisoissa ja että se on mukava! Tipperary on ollu mulla pitkään haaveena ja nyt kun vähän aikaa sitten täytin 15 ostettiin se vanhempien kanssa puoliksi. Mutta kumminkin, liivi on kuin liivi eikä kova tönkkö turvaliivi. Siinä saa täysin mukauduttua hevosen liikkeisiin ja hyppyyn ilman rajoituksen tunnetta. Mulla ainakin itellä on melkeen sellanen olo kuin ei olisis turvaliivia päällä ollenkaan. Lisäksi, siinä ei tuu yhtään niin kuuma kuin mun edellisessä palaturvaliivissäliivissä. Ja jos tulee hiki niin se kuivuu nopeesti. Eli #välineurheilija suosittelee lämpimästi! ;)
Laitan tässä nyt pian useemmankin postauksen tulemaan kun oon nyt lomalla pohjanmaalla. :)
Noissa kisoissa siis mentiin 90cm ja 100cm. 90 oli ratana kehno... Tai no ekat neljä hyppyä oli hyviä ja sitten tuli pari huonompaa väliin, Sissi hyppäs niitä turhan läheltä joten hypyt töksähteli vaihtikin oli vähän kyseenalaistettava. Sissi vähän jännitti ja hiipu pikku hiljaa, oli niinku kokoajan aavistuksen pohkeen takana. Perusrata kuitenkin pysyi nollana. Uusinnassa sitten tuli pari estettä alas. Lopputuloksena siis 0vp/8vp. Toista tippuneista Sissi kyttäs ja melkeen kielsi mutta toinen taas tippui kun meinasin unohtaa radan jolloin tultiin tooosi lyhyellä tiellä este ihan vinosti... Mutta yllättynyt olin siitä että Sissi kumminkin hyppäs sen yli! :)
| 90cm ja keskittynyt ratsukko. "Nora kokeile säki tätä silmät kiinni menemistä!" XD |
| 90cm loikkia. |
innokasta. Avut oli metrissä selkeesti paremmin läpi ja hevonen pysyi pohkeen edessä. Yks linja tiputettiin eli 8vp oli tämän radan tulos. Uskon että nuo tippu sillä edellisen radan väsymys paino jaloissa enkä ihan viimeistellyt loppuun asti ehkä niin hyvin kuin ois pitänyt. Mutta hyvät fiilarit jäi metristä ja tästä on taas hyvä jatkaa! :D Ja täähän oli vasta meidän toka metrin ratakin. ;)
| "Hyppäänköhän mä ny riittävän ilmavasti?" 100cm |
| "Saattaa tippuu mut pakko yrittää..." 100cm |
| "Vaikka tippuis nii mähän loikin!" XD 100cm |
| 100cm |
Sissillä oli sitten seuraavana päivänä kengitys ja huomaa kyllä että uudet kengät on paljon paremmat kun vanhat! Liikettä on alkanut löytymään ja esteilläkin imee paremmin! Sissilä nyt on takana normi kengät ja edessä jotkut nopeasti rullaavat kengät... ;) Jännää miten väline urheilua tää laji on.
Ja mun onki pakko hehkuttaa Tipperary turvaliiviä! Mä sain sellasen vähän ennen Lohjan kisoja. Liivin koekäyttö tapahtui näissä Lohjan kisoissa ja että se on mukava! Tipperary on ollu mulla pitkään haaveena ja nyt kun vähän aikaa sitten täytin 15 ostettiin se vanhempien kanssa puoliksi. Mutta kumminkin, liivi on kuin liivi eikä kova tönkkö turvaliivi. Siinä saa täysin mukauduttua hevosen liikkeisiin ja hyppyyn ilman rajoituksen tunnetta. Mulla ainakin itellä on melkeen sellanen olo kuin ei olisis turvaliivia päällä ollenkaan. Lisäksi, siinä ei tuu yhtään niin kuuma kuin mun edellisessä palaturvaliivissäliivissä. Ja jos tulee hiki niin se kuivuu nopeesti. Eli #välineurheilija suosittelee lämpimästi! ;)
Laitan tässä nyt pian useemmankin postauksen tulemaan kun oon nyt lomalla pohjanmaalla. :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)