keskiviikko 27. elokuuta 2014

#8 Sea Horse Week 1/2

Nyt vihdoin sain aikaa tehä tätä Sea Horse Week postausta! Varotan heti että kuvia on paljon! Ja pakko tässä heti alussa sanoo että toi kyseinen kisa on mun ehdoton suosikki kaikista kisoista ja kesän ehdoton must. Siellä on aina kaikki järjestetty niin hyvin, toimihenkilöt ja henkilökunta tosi mukavia, paikka aivan älyttömän hieno, radat kivoja ja se fiilis on uskomaton. Hangosta onkin aina jääny hyvät fiilarit ja tuntuu siltä että meiän parhaat suoritukset on aina tullu sieltä. Se Hangon ilmapiiri jotenkin antaa mahollisuuden suorittaa rennosti jolloin yleensä ne parhaat tuloksetkin tulee! :D

Ennen näitä kisoja Sissi oli tosiaan ehtiny olla siellä laitsalla noin puolitoista viikkoa ja olikin tosi tyytyväinen elämäänsä. Vähän vaan se lähtö Hankoa kohden oli Sissin mielestä tylsää koska joutu jättämään laitumet taakse. Matka kuitenkin sujui loistavasti niinkuin yleensä. Ja meiän ilmottautumisten ja karsinan laittojen jälkeen kun Sissi laitettiin jabaan se heti totesi että kotona ollaan ja piehtaroi ja pötkötti jabassa tyytyväisenä. Sekin näyttää tykkäävän Hangosta aivan yhtä paljon kun mä! :D Mutta aattelin tässä postauksessa nyt kertoa keskiviikosta ja tehdä toisesta päivästä erillisen postauksen. Eli meiän päivät oli ke ja to 23.7.-24.7.


Keskiviikko:
Keskiviikkona saavuimme hyvissä ajoin Hankoon sillä laitoimme Sissille karsinan kuntoon ja hoidimme ilmottautumiset yms. Ennen omaa starttiani tutustuimme expo-alueeseen joka oli muuten todella hyvä. Yksi parhaista kisa expoista varmasti!

90cm oli meillä ekana luokkana ja vähän mua jännitti sillä Sissi oli saanut laitsalla aika pitkälti lomailla ja mua jännitti miten se toimis. Mutta Sissistä jo verkassa huomas että se oli aika tyytyväinen itseensä ja mun ratsastukseen. Sain sen tosi äkkiä avuille ja Sissillä oli intoa juuri niinkuin pitäisikin. Oli kiva huomata miten innoissaan se oli! Se imi esteelle erillailla kun ennen; nyt vaikutti olevan takaata paremmin alla. Verkka kuitenkin tuntui menneen äkkiä ja tuossa tuokiossa meidät huikattiin radalle, se oli menoa nyt! :D

90cm rata oli sellanen missä taas kateltiin vähän missä löytyy jarru, terhakkuus ja avut muutenkin. Kaikki noi löyty yllättävän hyvin. Samoin löyty myös ponnistus paikat jotka ovat mulle jostain syystä aina kisoissa hankalia... Kakkos esteen hyppy oli ehkä kyllä vähän läheltä edelleen... Mutta muuten rata olikin semmoista tasasen varmaa innokasta menoa kunnes tuli vika este... Toin Sissin niin huonosti sille sillä aloin aatella "Herran jestas nolla tulossa! Woopwoop! Bileeeet!" niin tietenkinhän tuo este tuli sitten alas... noh tosi hyvä ja tyytyväinen fiilis jäi tosta radasta kuitenkin! :D Hevonen teki kaiken mitä pyysin ja oli super. ;)
Radan tutkiskelua... :)

Kohti verkkaa ja sen yli! :p

Poijoinggggg

Melkeen sävyissä esteen kaa. ;)

"Mä en haluu osuu tohon esteeseen!"

"Jee me tehtiin se (melkeen nolla) ja nyt saa JUOSTAAA!"

"Huhhuh otti voimille." :)

Noi puitteet ja paikat ja maisemat! :o <3


Tässä välissä meillä olikin pitkä tauko odotellessa 100cm luokkaa joten kävimme Hangon ranoilla syömässä ja lisää perhettäni tuli katsomaan metrin. Kummisetäni, kummitätini, toinen serkkuni, isäni ja pikkusiskoni. :) Aika reippaasti sai syödä sillä sitten olikin taas radan kävely ja hevosen puunaus. Radankävelyssä huomasin että 100cm rataan oli hyödynnetty mahdollisuutta laittaa 110cm esteitä joten niitä sitten tuosta radasta löytyi! ;) ("Jihuuuu jaiks... XD")

Ruokatauolle!

Perfection...

Hankoon Helsinkiä pakoon kyllä todellakin!

Mä en keksi mitä muut sanoo ku täydellinen kesäpaikka...


Mä jotenkin sekoilin ja lulin että oltiin tosi myöhässä niin paniikissa hoputin että nyt verkkaan mars mutta verkkaan saavuttuamme huomasimme että olimmekin aivan aavistuksen etuajassa. XD Siinä sitten otettiin rento verkka vaan muutamalla hypyllä että sai avut tarkastettua. Ei tarvinnut ihmeempää sillä 90cm oli alla. Sissi olikin verkassa tosi hyvä. :D Jotenkin vielä parempi kuin 90cm luokassa.

Hyvän verkan jälkeen siirryttiin kentälle ja näytin uudet esteet Sissille. Sissi tässä välissä löysi kouluhevos moodin ja ravaili kaulakaarella isoa kouluravia. XD Tässä 100cm radassa sain kyllä kokoajan olla hereillä tuolla hepan selässä. Huomas että se eepäröi ja mietti joitain esteitä joten sai välillä äänellä huomauttaa... XD Perusradalla tuli pari huonoa hyppyä, mutta yli meni ilman pudotuksia! ;) Uusinnassa Sissi sitten olikin tooosi hyvä, selkeästi parempi kuin perusradall,a ja siitä taiteiltiin sellanen tulos että 0-0vp ja sijoitus 7.! :D Jeeeee! Ai että oli mullakin suoritusvoitto olo. :) Oma duunaaminenkin palkittiin.

"Oltiinks me koulu vai estekisois?"

Pomppuuuu

Ilmeel mennää ;p

Nyt ollaan kyllä niin sävy sävyyn että huhhuh! :D

"Siis vesimatto! :o"
"Nora etsä tienny että oon lentohevonen?"

Vähän niiku tyytyväisen näkösenä ollaan! JEEEEE! :)


Sitten päivän päätteeksi pesastiin Sissi ja annettiin päivän tähtihetki eli lisikset. :) Ilta pusut ja halit ja sitten mentiin kaikki tyytyväisinä nukkumaan ja eikun seuraavana päivänä uudestaan. :D Huippu fiilarit oli kyllä toiseen päivään lähtee! :)

Videon liitän tähän kun saan sen tehtyä! ;)


torstai 21. elokuuta 2014

#7 Throwback to our summer paradise...

Heips! Nyt alkuun pyytelen anteeks sitä että oon ollu tosi hidas ja laiska päivittään blogii mutta tässä on ollu kaikenlaista häppeninkii; ripari, koulun alku ja kaikkien harrastusten alkaminen... Mutta nyt yritän saada tässä tuleen muutaman jonossa olevan postauksen mahdollisimman reippaasti! :)

Eli samallailla kun joka kesä oltiin tänäkin vuonna Meri-Teijossa mökkilomalla niin että Sissi oli mukana ja sai viettää lomaa siellä meidän kanssa söötissä kylätallissa. Siellä sai olla aamusta iltaan laitsalla ja aika vähällä käytöllä. Eli vietti aikasta täydellistä kesälomaa säidenkin ollessa niin upeita. Itekkin uin, otin aurinkoa, käveleskelin, juoksentelin ja sain syödä tooosi hyvin! :) Oltiin siis siellä 12.7.-27.7. Vietiin Sissi sinne jo 12.7. ja menimme itse Vaasaan serkkuni konffikseen pariksi päiväksi. Tuon Vaasan reissun aikana Sissi onnistui saamaan haavan etujalkaan jonka takia Kemiön kisat meni meiltä sivu suun ja Sissi sai viikon verran ihan lepolomaa... Hankoon kuitenkin päästiin kisaamaan! :) Vähän kyllä ihmetytti miten se sen haavan sai kun kumminkin jännesuojat oli jaloissa... Ja inhottavaa se oli että se haava tuli koska kun oli niin lämmin niin piti usein hoitaa ja putsaa ettei se alkaisi märkimään.

Kuitenkin, jos haavan jättää pois niin loma oli superi. Sai kunnolla rentouduttua ja nautittua kesästä. Nauroimmekin äitin kanssa että aina kun menee Meri-Teijoon niin tuntuu että nyt on kesä. Ihanaa oli myös se että paraskaverini Laura oli kanssamme mökillä noin 5 päivää ja myös äitin siskoni perhe tuli sinne ja sain olla serkkuni Ellan kanssa. Ääääh haluaisin jo takaisin Teijoon! :)

Teijon talilla oltiin laitettu kentän pohja täysin uusiksi ja ai että se oli erittäin hyvä! Sissi on aika nipo kentän pohjista ja varoo heti jos pohja ei ole vakaa yms. Tuolla pohjalla se kuitenkin viihtyi tosi hyvin ja nautti liikkua oikeen isostikkin. :D Mäkin fiilistelin kanget päällä yks päivä ja treenailin niitä keskiraveja (oli kyllä vaikee istuu...).

Mutta tosiaan kävästiin Hangon Sea Horse Weekillä tuolta päin 23.7.-24.7. niin että Sissi jäi Hankoon yötä. Hangosta jälleen kerran jäi kyllä onnistuneet fiilikset! Hangosta pistän vielä erillisenkin postauksen kuvineen.

Hangosta palattua Sissi sai olla aika kevyesti ja nauttia laitumista kunnes palattiin takas Rusalle ja mulla koittikin sitten ripari.
Mutta laittelin nyt tähän sitten kuvia sieltä Teijosta ja kuvat on sekä mun että serkkuni Ella Grangärdin ottamia. Ja kuvia sitten on paljon! :D

Heti Teijoon tulon jälkeen päästiin piha tarhaan! :)

Ja vieressä oli ihana suuri prinssi. :3

Talli sisältä.

Maisemaa

Lisää maisemaa
Tallia ulkopuolelta

"Poseerataan nyt vähän." 
Letti heilahtaa hauskasti. XD

"Tääl on niiin ihanaa!"
Talli kokonaisuudessaan ulkopuolelta ja vasemmalla näkyy maneesia.

Uinneista tulleet koirathan ottaa yleensä aurinkoa!

Maisema mökin terassilta. <3 Tätä noi koiratkin ihaili! :D

Möksän lähellä olleita alpakoita.

Lisää alpakoita!

Piti kokeilla korkeushyppyä. ;)

Lisää mun hyppelyitä :) Yllätyin mutta pääsin yli 125cm :O

Voltti Lauraki pikkusena loikki 120cm :3

Laatu huono... mutta tyylillä mennääään :D
Tallin maastolenkki maisemia.

Mökin rannasta auringonlasku.

Dreamer and distance watcher...