maanantai 25. heinäkuuta 2016

#28 Nurmi korkattu


Pe 22.7.
Va B:0
1-taso

Mun henkkoht eka kerta koulua nurmella ja kivaa oli näin super tyypin kanssa!

Kisat meillä starttas vähän kömmähdyksen kautta. Laitettiin jo Annalla hokit Lerulle niin ettei kisapaikalla tarvinnut niiden kanssa säätää. No, ilmeisesti sen takia Lerun jo vähän löysähkö takakenkä oli kuljetuksessa löystynyt jo melko irtonaiseksi. Onneks saatiin mun lähtövuoroa myöhästettyä ja paikalle saapui kengittäjä, joka löi yhden naulan lisää... :) Tulipahan tääkin testattua.

Verkassa Leru oli aika meno päällä ja päädyin siihen tulokseen, että parempi verkata laukassa, sillä ravi lähti vaan isommaks ja isommaks. Leru tuli verkatessa aika kivaks ja verkassa oli hyvin aikaa niin että radalle mennessä oli aika luottavainen fiilis.

Radalla oli kiva huomata, että Leru oli vielä parempi kuin verkassa! Aidat ympärillä vähän rajoittivat aakeelaakeeta... Leru oli tosi kivan tuntunen radalla, herkkä ja kevyt.
Harmittavasti Leru otti alkutervehdyksestä laukan kun piti ravata ja sipsutti muutaman askeleen ottaessa ohjia takas käynnissä.. Vaihdoissa Leru oli liiottelevalla päällä (kierroksilla?) ja potkas ne takaa liian korostavasti. Muuten asiat sujui ja rata oli sujuva. :)

60,5% saatiin ja oltiin Annan ykkös ja kakkos sijan jälkeen kolmansia, ekoja ei sijoittuneita, mutta hyvillä fiiliksillä. Tää oli vasta meiän toka startti!











lauantai 23. heinäkuuta 2016

#27 Kisakausi "I'm ready!"


Ja niin mekin tossa viikko sitten saatiin alotettua yhteinen kisataival!

Nastolassa ratana Helppo A:2 ja alla hieno hevonen!

Leru ylitti itsensä kisoissa- käytös 10+ ja hepan suoritukset tuntuivat kuskille tosi hyviltä ja helpoilta. Maneesiverkka meinas alkuun tuntua jännältä (mun mielestä), maneesi on ollut meiän "jännä" paikka. Heppa kuitenkin oli siellä tosi hyvä. Leru oli tosi kevyt ja rento ratsastaa siellä, sellanen best ever fiilis tuli siellä! :)

Kisakentän verkkaan vaihtaessa hepalta oli alkanut jo pikkasen puhti loppumaan. Oli tosi kuuma päivä ja maneesissa tuli verkatessa tosi lämmin molemmille. Kentän verkassa väsyn huomas siinä, että liike alkoi olemaan vähän hätäsempää eikä enää niin kannettua ja hallittua. Radalle siirtyessä pikku kisakonkari muisti miten radalla mennään ja taas nosti ittensä kevyeks kädelle ja mukavan tuntuseks. Ei kuitenkaan ollut best ever vaihteessa siellä mutta sellaisessa fiiliksessä, että sitä oli mukava ja kevyt ratsastaa.

Täyskaarroissa tuli vaihtoja ja keskiraveja kiinni ottaessa tahtirikkoja. Käyntiohjelma onnistui ilman sipsuttelua. Tärkeimpänä kuitenkin pidin sitä, että heppa käyttäytyi niin hyvin läpi kisojen. Ei muuta kuin lisää ratoja ja kuskille enemmän rentoutta ja skarppia!




maanantai 18. heinäkuuta 2016

#26 Homma toimii!!

Hellurei!
Viikko sit keskiviikkona, eli 13.7. olimme Lerun kanssa huippu huippu valmennuksissa! Helsingin Ratsastajat olivat järjestäneet Jannen valmennuksen Lahaan. Puitteet vastasivat kisaoloja ja valmennus oli super ja siitä sai tosi paljon irti- onhan Janne meiän kotivalmentajakin! :D

Eniten tyytyväinen oon siihen miten Leru oli; tyyppi käyttäytyi moitteettomasti koko valmennuksen ajan. Heiluvat pressutkaan eivät hätkäyttäneet... Tykkään siitä päivä päivältä aina vaan yhä enemmän! (eli nyt jo aika tooosi paljon)

Pääsimme treenaamaan He A:2 rataa ja radan pätkiä. Eli samaa rataa, joka mentiin kisoissa la. Niistä lisää myöhemmin... :)