maanantai 1. elokuuta 2016

#29 Treenii treenii

Eilen hepoilla kävi saksalainen kiropraktikko. Mitään ihmeellistä ei ollut kummallakaan, vähän treenissä tulleita jumeja vaan. Hoidon jälkeen on nyt 48h satulatonta ja sit muutaman päivän treenit ja kohti Ypäjän kisaviikkoa!

Tänään meillä on siis vaan koirakävelyä ja tiistai iltana ratsastan kevyesti. Ke ja to sit treenataan Jannen kaa ja hiotaan kaikki kuntoon to ip ja pe ip kisoja varten! :)



maanantai 25. heinäkuuta 2016

#28 Nurmi korkattu


Pe 22.7.
Va B:0
1-taso

Mun henkkoht eka kerta koulua nurmella ja kivaa oli näin super tyypin kanssa!

Kisat meillä starttas vähän kömmähdyksen kautta. Laitettiin jo Annalla hokit Lerulle niin ettei kisapaikalla tarvinnut niiden kanssa säätää. No, ilmeisesti sen takia Lerun jo vähän löysähkö takakenkä oli kuljetuksessa löystynyt jo melko irtonaiseksi. Onneks saatiin mun lähtövuoroa myöhästettyä ja paikalle saapui kengittäjä, joka löi yhden naulan lisää... :) Tulipahan tääkin testattua.

Verkassa Leru oli aika meno päällä ja päädyin siihen tulokseen, että parempi verkata laukassa, sillä ravi lähti vaan isommaks ja isommaks. Leru tuli verkatessa aika kivaks ja verkassa oli hyvin aikaa niin että radalle mennessä oli aika luottavainen fiilis.

Radalla oli kiva huomata, että Leru oli vielä parempi kuin verkassa! Aidat ympärillä vähän rajoittivat aakeelaakeeta... Leru oli tosi kivan tuntunen radalla, herkkä ja kevyt.
Harmittavasti Leru otti alkutervehdyksestä laukan kun piti ravata ja sipsutti muutaman askeleen ottaessa ohjia takas käynnissä.. Vaihdoissa Leru oli liiottelevalla päällä (kierroksilla?) ja potkas ne takaa liian korostavasti. Muuten asiat sujui ja rata oli sujuva. :)

60,5% saatiin ja oltiin Annan ykkös ja kakkos sijan jälkeen kolmansia, ekoja ei sijoittuneita, mutta hyvillä fiiliksillä. Tää oli vasta meiän toka startti!











lauantai 23. heinäkuuta 2016

#27 Kisakausi "I'm ready!"


Ja niin mekin tossa viikko sitten saatiin alotettua yhteinen kisataival!

Nastolassa ratana Helppo A:2 ja alla hieno hevonen!

Leru ylitti itsensä kisoissa- käytös 10+ ja hepan suoritukset tuntuivat kuskille tosi hyviltä ja helpoilta. Maneesiverkka meinas alkuun tuntua jännältä (mun mielestä), maneesi on ollut meiän "jännä" paikka. Heppa kuitenkin oli siellä tosi hyvä. Leru oli tosi kevyt ja rento ratsastaa siellä, sellanen best ever fiilis tuli siellä! :)

Kisakentän verkkaan vaihtaessa hepalta oli alkanut jo pikkasen puhti loppumaan. Oli tosi kuuma päivä ja maneesissa tuli verkatessa tosi lämmin molemmille. Kentän verkassa väsyn huomas siinä, että liike alkoi olemaan vähän hätäsempää eikä enää niin kannettua ja hallittua. Radalle siirtyessä pikku kisakonkari muisti miten radalla mennään ja taas nosti ittensä kevyeks kädelle ja mukavan tuntuseks. Ei kuitenkaan ollut best ever vaihteessa siellä mutta sellaisessa fiiliksessä, että sitä oli mukava ja kevyt ratsastaa.

Täyskaarroissa tuli vaihtoja ja keskiraveja kiinni ottaessa tahtirikkoja. Käyntiohjelma onnistui ilman sipsuttelua. Tärkeimpänä kuitenkin pidin sitä, että heppa käyttäytyi niin hyvin läpi kisojen. Ei muuta kuin lisää ratoja ja kuskille enemmän rentoutta ja skarppia!




maanantai 18. heinäkuuta 2016

#26 Homma toimii!!

Hellurei!
Viikko sit keskiviikkona, eli 13.7. olimme Lerun kanssa huippu huippu valmennuksissa! Helsingin Ratsastajat olivat järjestäneet Jannen valmennuksen Lahaan. Puitteet vastasivat kisaoloja ja valmennus oli super ja siitä sai tosi paljon irti- onhan Janne meiän kotivalmentajakin! :D

Eniten tyytyväinen oon siihen miten Leru oli; tyyppi käyttäytyi moitteettomasti koko valmennuksen ajan. Heiluvat pressutkaan eivät hätkäyttäneet... Tykkään siitä päivä päivältä aina vaan yhä enemmän! (eli nyt jo aika tooosi paljon)

Pääsimme treenaamaan He A:2 rataa ja radan pätkiä. Eli samaa rataa, joka mentiin kisoissa la. Niistä lisää myöhemmin... :)




torstai 23. kesäkuuta 2016

#25 Juhannus ruunan (+1 lisää) kanssa

On taas kulunut aikaa kirjoittamisesta...

Aattelin nyt alottaa tän blogin kirjottamisen ikään kuin uudestaan. Nythän mulla on kesäloma niin on aikaa ja aiheita mistä kirjottaa.

Viime kerran kirjottamisen jälkeen lauman väki on lisääntynyt XD
Meille siis muutti tässä noin 1,5kk sitten nuori liettualainen vahvistus, 6v ruuna Atos MG :) Atsku, Aatinaatti, Atskunautti jnejne... on mun äitin heppa- mamman mussukka :3
Näin ollen blogissa kerrotaan nykyään tarinoita kahden ruunan elämästä!

Tällä hetkellä jäbät on Siuntiossa nauttimassa juhannuksesta maalaismaisemissa. Tyypit on ollut hyvin ja kavereina siellä. Tänään aamulla tyypit pääs yhessä maastoilemaankin ja niillä oli SIISTIÄ! Lerppaa epäilytti vesilätäkkö, jonka Atsku ylitti kuin konkari. Lerulla oli hieman omintakeisempi tapa... XD Toiseen suuntaan peruutettin ja toiseen mentiin Atskun pepussa kiinni lätäkköön kunnes herra hiffas olevansa lätäkössä ja loikkas... Hölömöläinen...

Päivän pojat on sit saanut syödä ja olla. Lerpalla oli toki siinäkin urakassa oma tyylinsä. Leru oli päässy ulos ensin ja Atskua odotellessa, siinä hurjassa minuutin odotusajassaan, herra oli suunnitellut päivän actionin. Kouluruunani oli päättänyt hypätä paikoiltaan tarhojen välissä olevan aidan yli , jotta pääs Atskun luokse. Tyyppi meni sitten buddyn kaa syömään... Heinä on vihreämpää aidan toisella puolen vai miten se menikään... XD

Hepat saa nyt sit nauttia hetken täyslomasta ja maanantaina Rusalla molemmilla pojilla on edessä Jannen treenit. :)

Hyvää juhannusta ja hyvää kesää koko meiän jengiltä!

Atsku pihalla heti suomeen tultuaan <3

Hevosmalli Leru uuden juhannuskledjun kaa 

Mun cityboy landella :)

keskiviikko 16. joulukuuta 2015

#24 It's the most beautiful time of the year...

Joulukuun 16, 2015...
Koirani Jekun 10-vuotis syntymäpäivä
JA päivä, joloin uusi kaverini, uus heppani, saapuu Rusalle! <3

Mutkien kautta se oma löytyi kuin löytyi. Ei sitä montaa kierrosta tarvinnut keventää, kun vaan tuli fiilis, että tässä se on.
Voisimpa sanoa, että tämä oli ensimmäinen kokeilemistamme hevosista, joista tämä fiilis tuli satasella! Joku siinä osui kohdilleen, Lerppa on just se oikee mulle!

Tähän meiän hepan löytö tarinaan liittyy vielä se hassu juttu, että talli josta Leru on kotoisin, on sama paikka jossa aloitin ratsastamaan. Aloitin siellä James nimisellä teräspappa shettiksellä, joka vieläkin asuu siellä 21-vuotias pappa. <3 Paikka, josta minun ratsastukseni sai alkunsa myös auttaa minua jatkamaan lajin parissa... Hassu yhteensattuma...

Mutta tosiaan, Lerun laiva saapuu 15:30 satamaan tänään ja minä, äitini ja isäni menemme poikaa vastaan Rusalle! Ihana saada Leru kotiin!

Ohessa videoa kun olimme kokeilemassa Lerua... tästä se lähtee! :)






P.S. Super Sissin ihanaa elämää voi nykyään seurata neidin uuden ihanan omistajan Beccan ja hänen kaverinsa blogista: http://tyttoenergia.blogspot.fi/ 


Mukavaa joulun odotusta kaikille!

lauantai 28. marraskuuta 2015

#23 Rakkaalle Sissilleni, terveisin Nora

Rakas Sissi,
Yhteistä elämää lähes 7 vuotta, jostain mitä ei olisi erityisemmin ratsastukseksi voinut kutsua siihen missä olemme nyt, tai no mihin pääsimme, mahdtottomuuksia todistettu mahdollisiksi, hieman ujosta nuoresta tammasta parhaaksi ystäväkseni ja ennen kaikkea yhteinen taipaleemme... Yhteistä taivaltamme kukaan ei meiltä voi viedä, eikä kukaan sitä paikkaa minun elämästäni tule viemään. Voin täysin rehellisesti todeta, että sinä opetit minulle hevosista ja ratsastuksesta kaiken sen millä pääsin alkuun. Opetit minut ratsastamaan, opetit minut kisaamaan ja ennen kaikkea annoit minulle intohimon, lajin joka on minulle kaikki kaikessa ja opetit unelmoinaan.

Kaikkea sinussa muistelen kyynel silmässä ja itku kurkussa, mutta en surulla. Vuotemme olivat opettavaisia sekä minulle, että sinulle. Nyt vain tuli aikamme sanoa kiitos ja näkemiin. Antaa yksi viimeinen hali ja toivottaa onnea tulevaan. Veit minut tasolle josta annoit onnen potkun minulle eteenpäin ja minä sain sinut näyttämään kaikki puolesi ja opettamaan minulle kaikkea. Minun tuli aika antaa sinun päästä sinulle sopivampaan treenailuun. Tavoitteeni kasvoivat yli sen mikä oli sinulta oikein pyytää ja sinulle oli oikein päästä jonnekkin missä pääsisit loistamaan; kaveriksi, esteiden ja koulun pariin ja nauttimaan ulkoilusta enemmän. Kaikki hyvä ei siis lopu aikanaan vaan jatkaa hyvää muaalla.

Mikä parasta tiedän 10000% varmuudella että pääsit loistavaan uuteen kotiin jossa voit hyvin ja nautit elämästäsi täysillä. Hankoon... kaupunkiin joka oli meidän yhteinen kesä kisaparatiisi. On jotenkin hassua miten tämä ympyrä sulkeutuikaan... <3

Hankoon liittyvät meidän suurimmat kisasaavutuksemme. Sea Horse week, pakko myöntää, siellä olimme aika hyviä. Toinen minulle huikea kisakokemus on ollut Ypäjän kisaviikko. Ensin menimme kansallista koulua ja sitten hyppäsimme derby kentällä. Myös ekat "isot" kisat, eli hevoshullu powercup jää ikuisesti mieleeni. Se oli melkoinen seikkailu. Vaikkei ne menneet aivan loppuun asti suunnitelmien mukaan ne loivat pohjaa meidän muille kisoille.

Kaiken kaikkeaan kehityskaaremme... se on ollut aikamoinen. Kun katsoo mistä lähdimme on hienoa nähdä mihin pääsimme, yhdessä. Joskus tulin treeneistä pettyneenä kun en saanut asioita toimimaan mutta toisinaan kuin papupata selittäen miten super mentiin. Kehityskaaremme myös toi minut tähän pisteeseen missä halusin painottua kouluratsastajaksi. Olimme aluevalmennuksissa ja siellä jostain syystä minulle vain tuli kouluratsastuksesta "wau tää on kivaa fiilis". Siihen asti olin ollut päättäväinen estekuski ja koulu oli tylsää...

Muistoja kertyy 7 vuodessa paljon... ei muuta voi sanoa. Kerran vielä haluan kiittää sinua rakkaintani ja toivottaa sinulle kaikkea hyvää tulevaan. Aika menee nopeasti mutta tiedän tulevani näkemään sinut vielä... <3 siispä näkemiin, näkemiin rakas Sissini <3

Sanoin kuvaamattomasti rakastaen,
Nora

Ekoista koulukisoista ja voitto tuli huhhuh
Ensimmäiset ulkokoulukisamme
Prisessan yleinen tarhapuuha -päiväunet <3
Lähtökuopissa ensimmäisellen pitkälle kisamatkalle. Siilinjärvelle powercup finaaliin!
Ensimmäinen 100cm luokkamme.
Ensimmäinen helppo A jonka prossat tais olla 65% ja sillä voitimme luokkamme... :)
Ensimmäisistä kansallisista kisoista He:A luokka joka kuului Junnucuppiin
Ypäjän derbykentälle 100cm luokkaa ennen verkasta
Ypäjän kisahoitaja hommissa :D
Hangon 100cm jolla irtosi oikein ruusuke :)
Neiti kesäheinä lomakohteessa Meri-Teijo



Jouluaatto fiilistelyjä kun oltiin oltu aattoaamu ratsastuksessa ahh se oli kivaa!
Tää tais olla meiän eka ulkona ratsastettu Va:B
Tän vuoden kisaviikoilla tyytyväinen kuski ja heppa poseeraa kenttäkilpailuohjelman jälkeen joka meni tosi hyvin (ohjelma meiän henk.koht. baikein... :D)
Meiän tokavikat yhteiset kisat joissa hevonen omalla suorittamisellaan mun mittapuissa ylitti itsensä <3

Tämän kaiken myötä haluan vielä kerran kiittää siitä kaikesta jonka minulle annoit. En unohda hetkeäkään. Kiitos rakkain Sissi sulle on ikuisesti erityinen paikka mun sydämessä!

Rakkaudella kiittäen,
Nora


Näytetään IMG_2621.JPG