sunnuntai 11. lokakuuta 2015

#22 Verkka venähti ja väsytti, kuski unohti, polle tsemppasi

Aluemestaruuksien imussa kisoihin taas peräkkäisenä viikonloppuna. Matka Järvenpäähän luokkana Helppo A:10. Kiva rata kivoissa puitteissa. :)

Rata taas treenattiin kokonaisuudessa läpi kertaalleen ja muuten mentiin pätkiä siitä sen mulaan mikä tuntui "treenausta tarpeen olevalta". Muun muassa lisäykset saatiin treenattua "erillistreeneinä" aivan huippu vireeseen.

Verkkaan mennessä ja verkan alussa Sissi oli mukavan säpäkkä ratsastaa. Oli myös kiva ja pehmee kädelle ja avuille muutenkin. Yön sateista johtuen verkka oli aika pehmee ja pikku hiljaa vuoromme lähestyessä alkoi huomaamaan, että Sissi alkoi jo vähän väsähtämään.



Radalla Sissi kuitenkin pienestä voiman puutteesta huolimatta tsemppas hyvin. :) Ravilisäyksistä oon super ylpee -Sissiksi ne oli tosi hyvät! Rata muutenkin näytti videolla aika tasaselta ja hyvältä. (Hepan väsymys siis tuntui selässä enemmän kun näkyi.) Välillä sen tunteen vuoksi käytin liian kovaa pohjetta näin paljastaen muille, että Sissi ei ollut aivan reippaana... Lisäksi unohdin kerran radan... Huomasin väärää tietäni mennessä, että no ei nyt täällä pitänyt olla ja sit tuomari jo vihelsikin pilliin. No näitä valitettavvasti sattuu, vaikka harmittihan tuo oma moka...

Laukkaohjelmassa olisin toivonut, että olisin ratsastanut vasemman lisäyksen enemmän. En kuitenkaan sitä viittinyt tehdä silläSissin laukasta aloin huomaamaan, että jos nyt pyydän jotain lisää se vaihtaisi... :p Takaosa käännökset olivat paemmat kun edellis viikolla joten se tuli parannettua. :)




Kokonaisuudessaan olin ihan tyytyväinen rataamme. Prosenttimme olivat  59,4%, sisältäen kahelta tuomarilta -2 mun väärinraatsastetusta tiestä. Prossat olis siis ilman väärinratsastusta olleet reilu 60%, joten ihan hyvät fiilikset oli ja tyytyväinen olin! Kohokohtiin varsinkin! Jotkut kohokohdat olivat kautemme parhaita, tai melkeipä kisojemme parhaita. Näihin onnistumisiin sisältyi nuo hehkuttamani lisäykset! :D


Tähän rataan oli oikein hyvä päättää kisakautemme ja kisamme <3
Kiitos kaudestamme Sissi! <3






tiistai 6. lokakuuta 2015

#21 Aluejoukkuemestaruus ja hämmennys

Äkkilähdöllä kisoihin, jiiiiii!
Aluejoukkuemestaruuksiin saatiin seuralta kutsu vasta viikkoa ennen kisoja. Oli helppo päätös vastata, että mielellään lähden edustamaan seuraamme sinne, vaikka nyt olikin ollut kisa taukoa. Oli niin makee päästä joukkuekisoihin, sillä niissä fiilis on niin erillainen. Sellainen että mennään joukkueena yhdessä. :) Oltiin Sissin kaa oltu ennen aluejoukkuemestaruuksia otettu aika rennosti. Kotitreenailuja oli ollut ja kotona treenailtu, mutta kisoissa ei oltukkaan melkeen 2kk käyty... Hups ehtikin tosi nopeesti tulla taukoa XD

Ei siinä muuta sitten siinä viikon aikana kun, että kuski opetteli radan ja treenattiin sitä hepan kanssa valmentajan valvovan silmänalla. Oli niin kiva taas päästä vähän enemmän tosissaan treenaan. Sissille selkeesti sopii tällänen vähän kevyempi treenaaminen kun kaikki treenit sujui ja hevonen todella oli ja on edelleen elämänsä vedossa!



Kisoihin lähti ekaa kertaa fiiliksellä että joo kisat tuo sellasen adrenaliini boostauksen ja pienen jännityksen, mutta ylimäärästä jännitystä ei ollut. Mulla oli sellanen olo, että heppa kyllä teis kaikkensa mulle ja mäkin kaikkeni sille -tehtäis tästä meille hieno rata! :)

Verkassa Sissi oli super! En oikeen muuttais siitä hetkestä mitään. Alotin rennosti ja pikkuhiljaa nostin sitä ylemmäs. Sissi teki just mitä pyysin ja pääsinkin pyytämään ja tekemään asiat tosi kevyillä avuilla.

Fiilis säilyi radallakin. Oli huikee ratsastaa radalla siten, että heppa teki just mitä pyysin ja ilosena ja reippaana. Ei tullut ollenkaan sellasta "nyt ollaan aitojen sisällä"-lukkoa. Oli kivaa molemmilla :) Yhen käynninkauttavaihdon otin liian suurella pidätteellä ja siitä tuli sellanen "Mitä? Häh?"-tilanne ja Sissi siirty ensin raviin, sit laukkaan ja sit vast saatiin käynninkautta vaihto aikaseks. Takaritkin oli kehnot. Ennen ensimmäistä Sissi otti pysähdyksen ja toinen oli liian laaja.

Mulla ja äitillä kuitenkin oli super fiilis radan jälkeen. Rikot oli selkeet, mutta muuten rata oli tasanen ja siisti. :)



Prosentit saatuani hämmästyin. Tuomareilla oli vahvoja näkemyseroja ja ilmeisen tiukka skaala. Saamamme prosentit siis olivat 56,458. Tuomarit olisivat halunneet enemmän kokoamista ja ilmeisesti se tällä kertaa rokotettiin tiukasti.

Kisoista jäi kuitenkin itelle hyvä fiilis itse radasta ja siitä fiiliksestä mikä ratsastaessa oli. :) Kiva oli olla taas radalla ja vielä kivempi oli, että hevonen suoritti mielellään ja teki mitä pyysin. :)



Alla video radasta kokonaisuudessaan: