maanantai 8. kesäkuuta 2015

#15 Pomppufiilis

Esteitä jee sanoo Sissi!
Ollaan nyt loppu keväällä kaivettu estekamat esiin jälleen. Pari hyppäriä on ollut ja sitten päätettiin mennä Laaksolle harjoituskisoihin 80cm niin pääsis meneen kunnon rataa. Laakso kun on maastolenkin päässä niin sinne on niin helppokin mennä ja paikkana Sissi tykkää siitä kovasti! Treeneissä ollaan jo korkeempiakin kun 80cm menty mutta korkeus ei ollut kisojen tärkein asia vaan enneminkin hauskuus ja taas rutiinin haku olivat mitä haimme. Voin kyllä sanoa että molemmilla oli hauskaa!

Sissi oli niin söötti kun ekan kerran tänä keväänä taas laitoin estekamat ja käveltiin Olympikselle (kentälle jolla emme yleensä mene koulua vaan lähinnä juoksutetaan, hypätään tai muuta kivaa). Sissi selkeesti huomas että nyt aiotaan hypätä. Virtaa löyty aivan uudella tavalla ja pieni vaan törisi kun oli niin innoissaan. Lähestymiset yms sujui helposti, Sissi hoisi. :) Vaikka tyyppi oli tosi innoissaan se myös kuunteli, korkeintaan moottori törisi tai oli vauhtia mutta mitään ei kytätty kaikki oli kivaa! Kerran neiti tiputti puomin ja se selkeesti potutti... XD (ei oo sen jälkeen tänä keväänä sit tiputellu hahhah). Tällä ekalla hyppärillä saimme vaan kolme estettä käyttöön mutta saatiin niistäkin open johdolla rata väännettyä. Että oli taas kivaa hypätä. Sissin ilme ja olemus oli sellainen että JES mua ollaan ymmärretty! Seuraavan päivän kouluilussakin huomas että on kyllä tyytyväinen hevonen alla. :)

Tokalla hyppely kerralla saatiin usean esteen rata kayttöömme. Verkata "jouduimme" koulukentällä sillä traktori oli siivoamassa Olympiksella puita ja puskia. Hyppyjä siellä aloitellesakin sama kone oli siellä edelleen mutta eipä se Sissiä haitannut. :) On mulla fiksu pikku tamma. :3 Otettiin muutama yksittäinen verkka hyppy ja sit mentiin rata noin 80+cm korkeudella ja myös 90+cm korkeudella. Nyt pitää hehkuttaa... toimi kyllä kun unelma! Kuskikin selkeesti jo taas muistanut mitä hyppääminen on ja Sissi edelleen söötin täpinöissä ja opettajan roolissa. "Mä kyllä hoidan tän - INNOLLA". :) Taaskaan ei ollut ongelmia hypätessä - virran hallintakin toimi nyt kun itse muistin miten tehä puolipidätteitä. Oon myös huomannu että molemmilla hyppäreillä vaihdot on sujunu tosi hyvin, se on myös helpottanut niitä koulutunneilla. Esteet ja koulu tukee toisiaan selkeesti. ;)

Kolmas hyppäri, tai no hyppy kerta olikin jo Laakson kisat 2.6. eli viime tiistaina. Mentiin sinne ihan fiiliksellä että pidetään hauskaa. Sitä se oli jo heti verkassa. Jo kun nostin laukan verkassa huomasin hevosesta miten tytyväinen se oli että taas hypättäis kisoissa. Tiesin siis että hauskaa tulisi olemaan. Verkassa Sissi myös näytti että virtaa ja ruutia satulan alta löytyy mutta oli kuitenkin hyvin ratsastettavissa. Avut pelas, hevonen oli kiva ja kuski muisti ratsastaa. Voisin siis vaan sanoa että verkka oli aikas jee ja hevonen ei parempi ois voinu olla! :) Radalla sama into ja draivi jatkui. Aika reipasta tempoa mentiin enkä hirveesti pyydellyt Sissiä hidastelemaan. Esteet oli sen verran matalia että ne pääsis yli ilman paljoa kokoamisia yms. Vaikka vauhtia löytyi huomasin Sissistä että se hyppäis kyllä kaiken yli niin kun sillä tapana onkin. Sen juttu ei oo kieltää, kun hypätään niin hypätään! :D Sarjalla kyllä mentiin aika reunasta ja jouduinkin kädellä ohjeistaa Sissiä sarjan b-osalla keskemmäs estettä. Sissi ymmärs pyynnön ja kyllä kiltisti korjas. Radan vikalla esteellä oli melkeen hassua miten Sissikin huomas sen olevan vika ja ei muuta kun pientä spurttausta radan loputtua hahhah! Iskän ja äitin kannustukset innosti Sissiä vaan lisää. Reipas 0vp ja hyvä fiilis tuli tästä radasta. Arvostelu oli sellainen että kaikki puhtaan radan menneet saivat ruusukkeen joten mekin sellaisen kotiin veimme. :)
Alla vielä video Laakson hyppelyistä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti